امور فرهنگی و دینی شرکت آب و فاضلاب استان البرز

۷ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

تجلیل از بانوان محجبه

مجید فرزانه قصری | سه شنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۸، ۰۱:۳۳ ب.ظ

  • مجید فرزانه قصری

تجلیل از آزادگان همکار

مجید فرزانه قصری | سه شنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۸، ۰۱:۳۰ ب.ظ

  • مجید فرزانه قصری

تجلیل از خامان نماز

مجید فرزانه قصری | سه شنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۸، ۰۱:۱۸ ب.ظ

  • مجید فرزانه قصری

دیدار با خانواده معظم شهداء با حضور مدیر عامل و مدیران

مجید فرزانه قصری | سه شنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۸، ۰۱:۱۳ ب.ظ

  • مجید فرزانه قصری

برگزاری اولین نمایشگاه خانواده (مدیریت مصرف آب)

مجید فرزانه قصری | سه شنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۴۹ ب.ظ

  • مجید فرزانه قصری

در اولین روز از هفته ی دولت، با حضور وزیرنیرو واستاندار البرز پنج طرح آبرسانی وفاضلاب با اعتباری بالغ بر 855 میلیارد ریال درحوزه آبفای شهری البرز به بهره برداری رسید.
مهندس غلامرضارضایی فر مدیرعامل شرکت آبفای شهری البرز در مراسم افتتاحیه ی این طرح ها اظهارداشت: طرح آبرسانی وانتقال آب از پکیج تصفیه خانه شهرجدید هشتگرد به فاز هفت این شهر شامل بهره برداری از دومخزن ذخیره آب با مجموع15 هزار متر مکعب و15 هزار متر شبکه اصلی وتوزیع با ظرفیت فعلی 90 لیتر در ثانیه (نهایی 158 لیتر) و جمعیت زیر پوشش 30 هزار نفر و اعتبار120 میلیارد ریال ونیز طرح آبرسانی به کمالشهر شامل بهره برداری از یک مخزن ذخیره 5000 متر مکعبی و5000 متر خط انتقال وتوزیع با حجم انتقال 100 لیتر در ثانیه از محل تصفیه خانه آب شماره 2 کرج و جمعیت زیر پوشش 43 هزار نفر با اعتبار 70 میلیارد ریال وهمچنین حفر وتجهیز 16 حلقه چاه با آبدهی 13 هزار و 800 متر مکعب درشبانه روز با اعتبار 128 میلیارد ریال از جمله ی این طرح هاست.
وی ادامه داد:بهره برداری از خط انتقال آب 5000 متری از تصفیه خانه آب شماره 2 کرج به رجایی شهر ومهرشهر با ظرفیت انتقال 200 لیتر برثانیه برای جمعیتی بالغ بر 86 هزار نفر و اعتبار 82 میلیارد ریال و بهره برداری از 70 کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب درکرج بزرگ،شهر جدید هشتگرد ونظرآباد با زیر پوشش بردن 60 هزار نفر با اعتبار 455 میلیارد ریال دو طرح دیگری است که باحضور وزیر نیرو به بهره برداری رسید.

  • مجید فرزانه قصری

همایش مدیریت مصرف آب وبرق با حضورجامعه روحانیت درکرج برگزار شد

مجید فرزانه قصری | سه شنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۲۶ ب.ظ

همایش جامعه روحانیت استان البرز با هدف ومحوریت ،آشنایی واشاعه آموزه های مدیریت مصرف آب وبرق درکرج برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی آبفای البرز،آیت ا...حسینی همدانی نماینده ولی فقیه دراستان البرز وامام جمعه کرج دراین همایش بیان داشت: برای اینکه تاثیر آموزش واشاعه فرهنگ صرفه جویی درجامعه گسترش یابد،باید اول از خودمان شروع کنیم وپیش قدم باشیم واخلاق حسنه را اشاعه دهیم .
وی با اشاره به اینکه مالک حقیقی آب خداست افزود:کسی حق ندارد بیش از اندازه به منابع آب وبرق دسترسی داشته باشد ومصرف کند.آب وهوا مالک ندارد؛ مالک اصلی خداست وهرکسی که می گوید آب مصرف می کنم وپولش را می دهم دراشتباه است.
درواقع پولی که مردم بابت آب می پردازند،پول آب نیست بلکه هزینه های خدمات استحصال وانتقال آب است.
امام جمعه کرج به خشکی پوست وچروکیدگی انسان هایی که پیرمی شوند اشاره کرد ودراین مثال گفت: با برداشت بیش از حد آب از چاهها زمین هم مثل پوست انسان آب خود را ازدست می دهد وخشک می شود.
وی فرهنگ سازی رافقط برای مردم ندانست وگفت: باید سیستم های اجرایی کشور از دولت و نیروهای نظامی وانتظامی هم زیر ساخت فرهنگی داشته باشند تا بتوان از مردم هم انتظار رعایت آنها را داشت.مثلاًهمین شبکه های توزیع آب شهری،چقدر نشتی دارد وبه چه میزان آب از آنها هدر می رود. بنابراین وظیفه آبفا علاوه برفرهنگ سازی،اصلاح شبکه های فرسوده هم هست.
آیت ا... حسینی همدانی دربخشی دیگر از سخنان خود بارندگی های خوب بهار 98 را امری دانست که ممکن است به اشتباه دراذهان مردم فراوانی آب را تداعی کند و اظهار داشت: برداشت از سفره های زیرزمینی سالهای طولانی انجام شده و ذخایر چند صد ساله برداشت شد ،پس باید دقت کرد. برق هم مثل سایر منابع وانرژی بازحمت فراوان تولید می شود،پس باید دراستفاده از آن هم دقت بیشتری شود.
وی بابیان روایت های گوناگون از پیامبر اکرم(ص) وامیرالمومنین (ع)درخصوص استفاده از منابع با رعایت وصرفه جویی ونه اسراف،خواستار حفظ منابع طبیعی وخدادادی به ویژه درشرایطی که کشور درتحریم های مختلف دشمنان است شد.
بنا به این گزارش،مهندس غلامرضا رضایی فر مدیرعامل آبفای البرز نیز با ارایه گزارش مصور از وضعیت تولید ومصرف آب دراستان البرز ومقایسه آن با کشور وسایر جوامع بشری درجهان بیان داشت : موضوع محدودیت در منابع آب از آنچه که فکر می کنید به ما نزدیکتر است ونباید این تصویر پیش آید که بایک سال بارندگی خوب،اوضاع منابع آبی البرز هم خوب شود.
وی افزود : درحالی که طی شش سال گذشته 100 حلقه چاه جدید آب شرب دراستان البرز حفر وتجهیز کردیم،به همین میزان هم چاههای خشک شده داشته ایم.این به معنی آن است که زنگ خطر آبخوان ها به صدا درآمده است.

مدیرعامل آبفای البرز با تاکید براینکه قیمت تمام شده آب درهر 1000 لیتر حدود 1200 تومان است گفت : شرکت آبفا برای این میزان آب که به شهروندان می دهد،فقط 450 تومان دریافت می کند.
وی توجه روحانیون را باذکر یک مثال به این موضوع جلب کرد که : قیمت یک بطری آب معدنی 300 سی سی 1200 تومان است درحالی که آبفا معادل 3000 بطری را بااین قیمت 450 تومان دراختیار شهروندان عزیز قرار می دهد.
وی به اقدام جهادی سال 93 اشاره کرد وگفت : دراین سال که یکی از پرمشکل ترین شهرهای کشور درتامین آب بودیم با اجرای 47 روزه سامانه پمپاژ اضطراری خط انتقال سد طالقان، وضعیت آبرسانی به کرج راپایدار کردیم واین درحالی بود که برای اجرای این طرح درحالت عادی بیش از یک سال زمان لازم بود.
مهندس رضایی فر سپس به پروژه آبشیرین کن اشتهارد اشاره کرد وگفت: شوری آب دراشتهارد موجب شد تا دراین شهر،مجموعه آبشیرین کن را احداث کنیم.
 وی افزود : هم اکنون از تمام ظرفیت آبی تخصیصی استان استفاده می کنیم، اما بارشد جمعیت این استان تا پایان برنامه ششم توسعه به 100 میلیون متر مکعب آب جدید نیاز داریم وتا سال 1420به 300 میلیون متر مکعب درسال یعنی 50 3 میلیون متر مکعب بیش تر از تولید امروزمان .بنابراین چاره ای نیست جز صرفه جویی وبهینه مصرف کردن وانتظار داریم از روحانیون وائمه جماعات استان تا با کلام نافذ خود این مسایل را مدنظر قرار داده وشرایط را برای مردم بازگو نمایند.
خاطرنشان می شود: دراین همایش که درسالن همایش شرکت توزیع نیروی برق البرز وبا مشارکت شرکتهای آب وبرق استان برگزار شد دکتر بهنام بیات مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ومهندس نجفیان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز نیز به ایراد سخن پرداختند.

  • مجید فرزانه قصری